10 Kasım 2012 Cumartesi

Roaccutane - 4. Gün

Blogumu az çok takip edenler sivilce sorunu yaşadığımı bilirler. Yaklaşık 2 yıldır şiddetli bir şekilde yaşadığım bu sorundan kurtulmak için sanırım her şeyi denemişimdir: antibiyotik tedavileri, dışarıdan uygulanan kremler, jeller, her türlü koca karı ilaçları vs. Bu süreçte öğrendiğim tek şey sivilceleri geçirmek değil, kontrol altına alabilmek oldu. Yüzüm asla ve asla "0" sivilceli bir hale gelemedi, bazı günler yüzümü sivilceler bastı, bazı günler de görece olarak sivilcelerim söndü. AMA HİÇBİR ZAMAN YÜZÜM DÜZELMEDİ.

Tabi ki bana da o malum ilacı önerdiler. Ama ben yan etkilerinden ve internette okuduklarımdan dolayı bu ilaçtan o kadar çok korkuyordum ki, ömür boyu sivilceli gezmeyi göze almıştım.

Ama artık havlu attım. Çünkü artık her yeni çıkan sivilce daha derin izler bırakıyordu. Yüzümdeki sivilce lekelerinin haddi hesabı yoktu. Yani şöyle diyeyim, yüzümde kırmızı lekeli yerlerden orjinal ten rengim gözükmüyordu.

Ben de 7 Kasım 2012 itibarıyla roaccutane tedavisine başladım. Şansızlığım roaccutane'la birlikte zaten yükselecek olan kolestrolümün tedavi öncesinde de yüksek çıkması oldu. Ama doktorum yine de tedaviye başlamayı uygun gördü, sadece kan tahlillerini ayda bir yerine 2 haftada 1 vereceğim. Günlük 40 mg (sabah 20 mg, akşam 20 mg) olarak başladım. Bu arada kolestrolümün daha fazla yükselmemesi için yediklerime de dikkat etmeye başladım.

Blogumda bu süreci düzenli olarak paylaşmak, benim gibi tedavi gören veya göreceklere yol göstermek istiyorum. Neler yaşıyorum, neler kullanıyorum vs.. her şey blogumda yer alacak. İnşallah herkese faydalı olurum.

Gelelim ilk 4 günümün yorumlarına. Roaccutane'ın 2. günü sabah uyandığımda sol yanağımda 8 adet, içi irin dolu minik sivilce gördüm. Forumlardan bu sivilcelerin deli gibi büyüyeceğini, hatta birleşip voltranı oluşturacaklarını okumuştum. Bu yüzden çok korktum. Ama o sivilceler (nasıl oldu hala anlayabilmiş değilim) ertesi günü sönüp gittiler. 1-2 tane büyük sivilcem çıktı, ama bu sivilceler zaten çıkıyordu normalde de. BEN O YÜZDEN ROACCUTANE'A BAŞLADIM ZATEN :) Dolayısıyla bu sivilceler şu anda hiç moralimi bozmuyor. Henüz dudak kuruluğu yaşamıyorum, çünkü dudaklarımı çok düzenli bir şekilde nemlendiriyorum. Tabi ileride bu nemlendiriciler yeterli gelmeyecektir büyük ihtimalle. Yüzümde kuruma, pul pul dökülme de olmadı henüz. İlk haftanın sonunda başlıyormuş galiba bu durum. Şu andaki tek şikayetim yüzümün kızarması. İlacı kullanmaya başladığım günden beri kırmızı bir yüzle geziyorum. E o kadar da olsun artık, beni çok rahatsız etmiyor bu durum zaten. 3. gün ellerim kurumuştu (normalde elime pek nemlendirici sürmem), şimdi düzenli olarak elime krem sürüyorum ve kuruluk şikayetim de kalmadı.

Bu arada günde 4 litreye yakın su içiyorum. Bol su ilacın kalıntılarının vücuddan atılması için önemliymiş. Ayrıca vücudu da nemlendiriyormuş. Yediklerime dikkat ettiğimi söylemiştim, abur cuburu minimuma indirdim  diyebilirim.

Şimdilik çok şükür her şey iyi başladı...

6 yorum:

  1. benzer tedavinin sonlarında biri olarak kısaca şunu söylemek istiyorum; hiç korkma.. abartıldığı kadar zor bir süreç değil. sadece 1. ayın sonuna doğru yüzün olabildiği en kötü halini alacak. korkma ve sabret o günlerin geçmesini.. sonra zaten iyileşme süreci başlıyor.. geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
  2. hiç tavsiye etmem bu ilacı karaciğer i mahvediyo ben ölümden döndüm canınızın kıymetini bilin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya arkadaşım insanları yanlış yönlendirip korkutma.herkes bu ilacın yan etkilerini bilip de kulanıyor.ayrıca doktor kontrolünde tabiki.karaciğere etki ettiği doğru fakat yüzde yüz yan etki etmemesi için zaten kan tahlilleri yapılıyor ve karaciğerin durumuna bakılıyor.eğer enzimlerde bi sıkıntı söz konusu ise zaten doktor bu tedaviye en başından onay vermez.bu yüzden doktorunuz onay verdiği müddetçe her ilacı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.başkalarınada itibar etmeyiniz.

      Sil
  3. Bu ilacı ben de kullandım çok şükür ben de kusma dönemi felan olmamıştı bilakis ilk ay bütün sivilceler gitmişti...

    YanıtlaSil
  4. http://didblogger.blogspot.com.tr/2016/02/roaccutane-gunlugum_24.html

    YanıtlaSil