24 Temmuz 2012 Salı

Argan Yağı ve Sivilceler

Argan yağını ilk olarak İngiltere'de yaşadığım dönemde duymuştum. Fas'ın sıvı altını orada oldukça popüler diyebilirim. Türkiye'de de artık o üne kavuşmuş gibi. Eeee bu kadar popüler bir ürünü denemeden olmazdı.
 

Biz müşteriler için işin en zor kısmı en hakiki, öz, doğal argan yağını bulabilmek. Her şeyde olduğu gibi bunda da işin cılkını çıkarmışız millet olarak. Bir sürü site var internette saf argan yağı sattığını iddia eden. Bu konuda çok bir bilgim olmadığı için size şu sitedeki argan yağı doğaldır diyemeceğim, ama yağ alırken mutlaka eco sertifikası olmasına özen gösterin.

Ben de her türlü sertifakası tam, % 100 doğal iddiasında (ve piyasadaki diğer muadillerine göre daha pahalı) bir argan yağı siparişi verdim geçenlerde. Her şeyde olduğu gibi sivilceler üzerinde de mucizevi etkilerinden bahsediliyordu çünkü. Düzenli olarak ben de yüzüme kullandım. Genelde akşamları temizlenmiş cildime 4-5 damla yağı yedirdim. Sabaha kadar bıraktım. Gelelim yorumlarıma:

-Kullandığım süre boyunca cilt altımda hiç olmadığı kadar fazla kistik sivilce çıktı. Hani deri altında olur da, baş vermez, öyle deri altında takılır. İşte onlardan bir sürü ve kocaman kocaman.

-Cildimin gerçekten daha fazla nemlendiğini hissettim ve gördüm.

-Lekeler üzerinde yüzümde bir etki göremedim, ama göğsümdeki bir sivilce lekesini birkaç kullanımda gerçekten azalttı.

Sonuç olarak o büyük büyük sivilceler gözümü çok korkuttu ve yağı kullanmayı bıraktım ve 3 günden beridir sivilcelerim sönmeye başladılar. Dolayısıyla bu sivilcelerin nedeni argan yağıdır diyebilirim.

Benim tavsiyem, sorunsuz ama kuru bir cildiniz varsa argan yağı kullanabilirsiniz. Artık sivilceleriniz tamamen bittiyse, fakat izlerden şikayetçiyseniz kullanabilirsiniz. AMA SİVİLCE PROBLEMİNİZ DEVAM EDİYORSA KESİNLİKLE ARGAN YAĞINI KULLANMAYIN!

Elimdeki argan yağını saçıma kullanmayı düşünüyorum artık. Saça da iyi geliyormuş. İlerde izlenimlerimi yazacağım.
-Argan ağacı-

1 yorum:

  1. argan yağı gibi saf yağlar eğer gül suyu soda vs gibi doağl sulara karıştırılıp yüze fıslatılmalı aksi takdirde gözenekler genişler tıkanır yağ birikir ve akne olur portakal yağı kayısı yağı da olabilirdi farketmiyor yani.Kullanımlarını bi araştırın.Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil